Fru Törn

Mamma till Elias och Lukas som kämpar för att hitta tillbaka till mig själv igen.

. Jag är hög på livet

Kategori: Allmänt

Som mina svenska kompisar här i SF säger när dem mår bra. "Jag är hög på livet"

image52

Jag är definitivt hög på livet. Jag är hög på mig själv. Jag är lycklig. Det låter hemskt, men första gången i mitt liv vad jag vet i alla fall, kan jag ärligt säga att jag är lycklig. Jovisst där är vissa saker som inte är bra. Såklart, jag är människa. Men jag mår bra och jag har fått en mening med mitt liv. Jag känner att jag gör något värdefullt och jag känner att det är jag själv som bestämmer hur och när jag ska göra något.

För en gång skull handlar inte allting om att få bra betyg, eller ha sex med den killen, eller bli smal utan det handlar om vem jag är och vad jag känner. Självklart åker mina tanker väldigt tillbaka till allt det där vanliga hemma i landskrona. Men jag behöver inte tänka på det här, det finns kvar när jag kommer hem och det kommer inte ha förändrats. Så får väl ta vara på min lyckliga tid här, för snart är det tillbaka till allt det där andra.

Men förhoppningsvis ger denna lyckliga erfarenheten mig något och jag kan välja att inte vara del av det där andra när jag flyttar hem.

Jag är hög på livet. Jag är hög på mig själv. Jag är lycklig. Jag mår bra.
Kommentera inlägget här: