Fru Törn

Mamma till Elias och Lukas som kämpar för att hitta tillbaka till mig själv igen.

. Fishermans wharf

Kategori: Allmänt

Alcatraz, Pier 39, Fishermans wharf, Lombard street, Coldstone, Spårvagn och middag med mina vänner har dagen bestått av.

Vi begav oss iväg lite tidigare ihopp om att boka biljetter till alcatraz för turen som skulle gå två timme senare, men vi hade tur och fick komma med första turen. Så in på båten och iväg. Väl där gick vi runder och kolla och tog lite turistfoto. Sedan båten tillbaka till San francisco. Vi gick mot Pier 39 och hade lunch där. Pappa tog den berömda Boiuni bullen, med soppa i. Sedan kolla vi på sjölejonen på Pier 39, som där faktiskt inte är lika många av längre. Men dock något att se. haha. Vi gick vidare mot Fishermans wharf och eftersom pappa varken tycker om krimskramssaker eller shopping, stanna vi inte till i några affärer. Vi fortsatte upp för backen mot Lombard street, den slingriga gatan, tog lite turistbilder och gick ner igen för att äta en glass på coldstone. Sedan tog vi spårvagnen hem, som går igenom hela dowtown, market street till castro. Där köpte vi mat och tog sedan bussen hem.

Vi hann med och vila lite middag, laga mat. Sedan kom Cissi och Mathilda för lite Tacos och svenskt lösgodis. Vi umgicks ända fram tills nu. Så nu har dom också fått träffat min pappa. Det känns som jag inte träffat mina vänner på en evigeht för det gått 3 dagar, vi är helt enkelt helt vana och beroende av varandra nu, eller ja, jag är av dom i alla fall. Nu är jag och pappa helt slut och ska sova, och förbereda oss för en ny dag av turistäventyr. Imorogn kommer familjen hem igen, så då blir det inte samma frihet i huset eller med tiden. Godnatt!

KOMMENTARER:

  • cissi. säger:
    2009-02-27 | 07:16:00
    Bloggadress: http://ceciliafondin.blogspot.com

    Jag är minst sagt beroende av er också!



    ...och din pappa får tummen upp :D haha

Kommentera inlägget här: