Fru Törn

Mamma till Elias och Lukas som kämpar för att hitta tillbaka till mig själv igen.

. Vilken dag

Kategori: Allmänt

Jag har inte haft en så trevlig natt. Satte elementet på fullt inatt och hade två duntäcke och pyjamas och jag låg här och frös endå. Det är något riktigt fel på mig alltså. Sen emallnåt har jag vrit varmt, elr inte varm men det har varit så kvavt så jag haft problem att andas. När jag väl vakna kände jag inte mig utvilad även om jag sovit i 10 timmar. Jag gick upp coh gjorde ved mig, sen åkte Erin och barnen och åt frukost och sne till parken. Jag låf här framför datorn och vila lite, vilket var jätte skönt, men åter igen jag kunde sovit istället.

Sedan börja jag jobba och jag och barnen myste lite, åt lunch och gick sen till Eureka. Där var det soligt, men det är absolut inte kul att sitta där i 3 timmar utan vuxet sällskap. Så vi gick efter ett tag. Vi gick hem och jag fråga Erin om jag kunde få sluta lite tidigare för att åka till doktorn, för jag skulle få recept utskrivit till medicin. Det fick jag och sluta 4,Cissi körde mig dit och jag fick komma in direkt. Det var snabba puckar och recpetet var skrivit. Kosta dock 90 dollar, vilket inte alls är kul för en fattig aupair att betala.

När jag sen kommer till walgreens för att hämta ut medicinen, får jag reda på att den, utan försäkrning kostar 300 dollar. Blir helt panikslagen och ringer mina vänner i hopp om att få låna pengar. Vilket jag fick av Mathilda och jag kommer vara evigt tacksam. Jag har försäkring, men den bara klabbar. Men när jag kom hem och berätta detta för Erin, blev hon helt föraskräckt och jag tog upp det med fingret också och hon sa att vi skulle lösa detta. Hon skulle hjälpa mig att ringa försäkringsbolaget, sjukhuset och sen skulle vi prata med Cristina (Som är vår areadirector som ska hjälpa oss, men som inte gör ett skit.) För Erin tyckte dte var på tiden hon kunde hjälpa till med något. Sedan sa Erin att Jon jobbar med försäkringar, och en försäkring måste jag ha, så iså fall skulle han hjälpa mig.

Det känns jätte bra att hon engagerar sig så mycket och blir lika stirrig som jag. Och jag kände inte alls att det var jobbigt att jag fick åka iväg idag på arbetstid. Allting känns bra. Sen efter detta bestämde jga mig för att fråga om min Pappa fick komma hti och bo här och det gick jätte bra. Så jag är glad, även om jag precis blivit av med 400 dollar, vilket är 3500 kronor. Jag hoppas jag blir frisk snart och att försäkrningen täcker dom pengarna. Nej, nu ska jag bädda ner mig.

KOMMENTARER:

  • z säger:
    2009-01-28 | 05:23:24

    awww. flisis.. tycker så synd om dig! Det löser sig ska du vet! Skönt att erin hjälper till.

  • nattiz säger:
    2009-01-28 | 05:23:27

    awww. flisis.. tycker så synd om dig! Det löser sig ska du vet! Skönt att erin hjälper till.

  • cissi. säger:
    2009-01-28 | 06:08:48
    Bloggadress: http://ceciliafondin.blogspot.com

    Heja Erin! Så himla härligt att hon är hjälpsam, Cristina ska vi dock inte ens tala om. Jag gömde mig för henne vid bushållsplatsen i lördags, orkar inte med människan...



    Krya på dig! Jag finns 7 minuter bort för Fliz-mys om det behövs :D

  • mamma säger:
    2009-01-29 | 17:06:57

    hahaha ska pappa bo där hemma, jag kan se han och jon dricka vin och spela gitarr på kvällarna.

    krya på dig, puss

Kommentera inlägget här: