Fru Törn

Mamma till Elias och Lukas som kämpar för att hitta tillbaka till mig själv igen.

. På väg hem

Kategori: Allmänt

Eftersom jag hade en bit hem blev det en massa återkoppling av all information och alla tankar och händelser från dagen.

Jag vill må bra. Jag vill få det mesta ut utav mitt liv och min kropp. Jag vill va lycklig. Och jag har verkligen hittat vad jag ska göra för att komma nära det. Jag har i och för sig känt länge att lchf och träning är något som får mig att må mycket bra. Men ändå ska man envisas med att va lite rolig, unna sig och "leva". Och jag är tillbaka i kolhydratstträsket! Där lär jag hamna många ggr under min livstid, just för att detta är en livsstil jag kommer leva efter, och den är inte helt perfekt för mig än. Alltså måste jag prova vilket som är mitt facit och komma fram till vad jag kan äta, utan att sen behöva stå emot "fel" saker flera dagar efter.

Vad jag också kommit fram till är att jag inte kan hjälpa andra med detta. Jag vill såklart att mina nära och kära ska må bra och få det mesta ut utav deras liv. Och såklart vill man hjälpa folk som inte mår bra. Men jag orkar inte kämpa för andra mer. Jag har hittat mitt. Och jag önskar att dom också kunde hitta sitt (och förstå att en low carb kost och träning är det bästa dom kan utsätta sin kropp för) och få det mesta ut utav livet. Men fast jag försöker, så kan jag inte servera det till någon. Jag hjälper gärna till, svarar på frågor, följer med och tränar osv! Men resten får ni sköta själv. Hitta styrkan, motivationen och ta reda på fakta. Känn efter vad du mår bra utav i längden! (Klart det är skit jobbigt första veckan på gymmet, men om 3-4 veckor känns det skit bra) man ska leva i nuet, men inte om det förstör för dig i framtiden!

Lev livet, ät bra mat (det vi är skapta att äta och missa inte vitaminer och mineraler), rör på dig, skratta, mys och njut av att du är du!

Kommentera inlägget här: