Fru Törn

Mamma till Elias och Lukas som kämpar för att hitta tillbaka till mig själv igen.

. En vecka efter förlossningen

Kategori: Allmänt, Gravid 2016, Resultat

Dagen innan förlossning vs en vecka efter förlossning 🙈 
.
En vecka efter förlossningen hade jag gått ner 10,4 kg (bebis+vätska) och hade 30 kg övervikt! 
Var det värt det? Såklart! 
Nu i efterhand känns det sjukt onödigt att ha ätit dom mängderna socker som jag gjort, eftersom jag kommer vilja ner till samma vikt, så har jag en lång och kämpig resa framför mig. Men under dom här 9 månaderna har jag ätit när jag behövt (vet att det är fel anledning, men det är mitt sätt att hantera dom jobbiga känslorna, jag känner) och det har gett mig Elias 👶🏼 Oavsett min vikthets och mitt missnöje med min kropp, så har allt varit värt det, för jag har fått det bästa här i livet, ett barn, och det kvittar vad jag väger eller hur tjock jag är, bara mitt barn mår bra. Så ja, det var värt att byta medicin, må sämre psykiskt, äta mina känslor, gå upp 40 kg och till slut fick jag min belöning, min underbara son ❤ 

KOMMENTARER:

  • Johanna säger:
    2017-01-09 | 18:47:02

    Hej! Är bara nyfiken på vad du gör som medicinsk sekreterare? Hur är det att jobba på önh, för visst är det carlanderska? Ska själv börja studera till vårdadministratör, så är intresserad av vilka arbetsplatser som är bra/mindre bra och kanske vad lönen ligger på också. Kan man arbeta sig uppåt?
    Mvh Johanna

Kommentera inlägget här: