Fru Törn

Mamma till Elias och Lukas som kämpar för att hitta tillbaka till mig själv igen.

Sova i eget rum

Kategori: Allmänt

I natt sov Elias första natten inne på sitt eget rum. Vi har börjat märka att Elias blir väldigt störd utav oss på kvällen när vi går och lägger oss och på morgonen när Calle ska till jobbet. Det känns som att det försämrar hans sömn och att han inte kommer ner i djup sömn lika lätt. Så igår fattade vi beslutet att vi skulle prova ochse hur det funkar med att sova i eget rum.

Det var riktigt jobbigt för mig och Calle. Vårt rum kändes plötsligt så tomt och ensamt. Men jag tror att det var jobbigare för oss än för Elias. För han sov väldigt gott. Det kan vara en tillfällighet men jag väljer att tro att det ska vända nu (jag hoppas verkligen på det).

Innan har Elias vaknat 22, 01, 04, 05 och 06. Eftersom Calle arbetar måndag till fredag, så tar jag nätterna på vardagarna och nu har vi kommit till den punkten att jag inte orkar mer. I 5 månader har min nattsömn blivit störd, (jag vet att det är så att ha barn, och jag kommer alltid att göra allt för Elias) och jag mår så mycket sämre när jag inte får sova. Så för Elias skull, min skull och Calles skull så provar vi detta nu.

I natt vaknade han 20.30 och 02. Jag känner mig som en helt annan människa när jag fått sova lite mer och kan vara den mamman som min son behöver. Han mår inte bra, om inte jag mår bra.

Skulle detta inte fungera fler nätter, så kan man alltid flytta in han till oss igen. Men nu provar vi och utvärderar hur det fungerar för Elias.

 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2017-04-16 | 00:01:40

    Hej!
    HUR gick det med eget rum? Kan man kanske få en uppföljare? Sover han fortfarande i eget rum? Nyfiken!:)

Kommentera inlägget här: