Fru Törn

Mamma till Elias och Lukas som kämpar för att hitta tillbaka till mig själv igen.

. Semester

Kategori: Allmänt

Idag när jag gick till jobb kände jag verkligen inte för det. Jag var riktigt trött, sov typ 3.5 timme inatt. När jag kom till jobb var alla vårdtagarna lika trötta, så hände inte mycket i början. Sen var det frukost, personalfrukost och sen en massa dötid igen. Sen fick vi fel matvagn så lunchen blev framflyttad en halv timme och när det välv var dax att grejja med det fick jag ta hand om annat, sprinag runt i hela huset. Sen sluta jag, finally, räkna ner tiden från det jag kom dit nästan. haha.

Men nu har jag SEMESTER. Så himla underbart, har jobbat 144 timmar denna månaden och haft 4 lediga dagar, snacka om att jag är trött. Men det blir ingen sån slappesemester för min del. Om en timme bär det av till Hörrsnygård för B-läger. Så då blir det långa dagar och långa nätter. Så lär inte precis vara utvilad av min semester, men vad gör det?
Kommentera inlägget här: