Fru Törn

Mamma till Elias och Lukas som kämpar för att hitta tillbaka till mig själv igen.

Maltodextrin i ersättningen

Kategori: Allmänt, Barnmat

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag tror att alla föräldrar vill sina barn det bästa, och gör sitt bästa för att dom ska må bra 👨‍👩‍👦‍👦 Så jag försöker inte ge någon dåligt samvete eller ändra någons åsikter, utan jag har fått många frågor om varför Elias inte får välling eller ersättning anpassat för hans ålder?

.

När man läser på ingrediensförteckningen är det skrivit i storleksordning och på välling och ersättning kommer Maltodextrin på 1:a, 2:a och 3:e plats och är vad ersättning och välling till största del består av 🍼

.

Med den informationen jag får fram om maltodextrin, så är det inte något jag vill att mina barn ska livnära sig på, jag vet att finns det i mycket annat och dom kommer få i sig det på många olika sätt. Men det jag kan påverka är vad jag ger dom och jag vill att dom ska få en bra start i livet med näringsrik mat, jag vill inte att mat/kolhydrater/socker ska bli en snuttefilt för dom, så som det är för mig. Därför försöker jag att ge Elias så clean och bra mat som möjligt, för att han ska få dom bästa förutsättningarna 😃

.

Men SNART vet jag inte vad jag ska göra längre. När det kommer till rekommendationerna för vad barn ska äta, är det MAT, men mitt barn vägrar att äta sig mätt på mat 🙄 Jag började med smakportioner i alla möjliga former direkt, ändå är det inget som faller Elias i smaken 🤔 .


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


Kommentera inlägget här: