Fru Törn

Mamma till Elias och Lukas som kämpar för att hitta tillbaka till mig själv igen.

Tröstäta

Kategori: Allmänt

Fick idag besked om att försäkringskassan inte godkände att min sjukskrivning ökat med 25%, för jag hade inte "blivit sjukare". Nej, jag är bara gravid, mamma och deprimerad, och har kämpat på en hel termin med Elias i väntan på förskolan. Ville egentligen inte han skulle börja än, men för hans skull behöver han träffa barn och jag tyckte då 50% på förskolan var lagom och 50% med mig, så får jag vila 50% och kan vara en bättre mamma dom andra 50%. Men nej, varför ska dom samarbeta? Så en tuff dag blev en ännu sämre dag och allt jag vill är att sitta i soffan och tröstäta socker och tycka synd om mig själv och vara så otroligt trött på mitt mående. Men mitt mående blir 1000ggr värre utav socker, så jag tröstäter lite proteinbarer istället och mår förhoppningsvis lite bättre imorgon ✊🏼

.

#tröstäta #sockerberoende #sjuk #ätstörning #psykiskohälsa #deprimerad #självmedicinering #jävlaförsäkringskassa #allahjärtansdag #proteinbars (null)


Kommentera inlägget här: