Fru Törn

Mamma till Elias och Lukas som kämpar för att hitta tillbaka till mig själv igen.

Nytt kapitel i livet

Kategori: Allmänt, Psykisk ohälsa

(null)
Imorgon är det dags! Jag ska återvända till jobbet, efter 4 år hemma, ett besök i väggen och två graviditeter och föräldraledigheter senare. Jag är jättenervös. 
Jag hann bara vara på jobbet i 6 månader innan jag checkade ut, så känner inte mina kollegor så bra eller kunde jobbet så bra, så därför är det som att vara ny men ändå inte.
Svårt att beskriva känslan, det är båda positivt och negativt. Tror inte det är några problem att komma in i jobbets arbetsuppgifter. 
Mest är jag orolig för hur jag ska hinna med livet när jag blir av med 5h tre dagar i veckan. Hur ska jag ändå få min återhämtning? Orka med familjelivet? Jag vet inte! Jag får ta det som det kommer. Hoppas att barnen samarbetar. Göra mina avslappningsövningar, skriva ner allt jag ska och känna hur kroppen känns, inte bara stressa på och gå upp mer och mer i varv.
Nu är det; gör om och gör rätt. Är väldigt skönt att mjukstarta med två dagar denna veckan och 4h var, så är det helg igen och jag kan ta igen allt som ska förberedas och hanteras 🙄
Nu hoppas jag på en hel natts sömn (händer 1 natt av 20 ungefär ), så jag kan vara på topp första dagen 🙏🏼 Tack för alla lyckoönskningar. Ni är så fina som tänker på mig ❤️
Kommentera inlägget här: